Home News Podsumowanie Rajdu Magurskiego

E-RAJDY.PL

Podsumowanie Rajdu Magurskiego

Magurski_WalewskiPierwsza runda WRSMP 2016 w obliczu nieprzewidywalnej pogody w tym roku, rozegrała się w zimowych warunkach...

Na trasach Rajdu Magurskiego organizatorzy przy współpracy z gościnnymi góralami przygotowali 13 długich odcinków specjalnych, których łączna długość wyniosła 108,9km. Do rywalizacji zgłosiły się 162 załogi, z czego ostatecznie na rampie startowej zobaczyliśmy 125 rajdówek.
Już od pierwszego oesu wiadomo było, że zapowiada się bardzo ciekawy rajd, bo ostatnio po śniegu kierowcy WRSMP mogli jeździć w 2012 roku, a i tak ilość śniegu była bardzo skąpa.
Na mecie OS 1 swój apetyt na zwycięstwo pokazuje drugi Vice Mistrz sezonu 2015 Jakub Masiarek, a 2,84s za nim zjawia się mistrz RC3 hoek, który w tym sezonie przesiada się do auta klasy WRC, trzeci czas należy do Michała Walkowskiego.
Drugi odcinek zmienia nam tylko trzecią pozycję, z której to Michała Walkowskiego spycha Piotr Walczak, który to wygrywa kończący pierwszą pętlę odcinek Lackowa umacniając się na trzecim miejscu w rajdzie.
W klasie RC2 – po pierwszej pętli na prowadzeniu był Tomek Wach przed Mariuszem Chraściną, który tylko o 0,91s wyprzedzał Patryka Scieszkę.
Klasa RC3 – to zażarta walka pomiędzy Marcinem Nowakiem, a Wiktorem Smolarczykiem i Dawidem Wieczorkiem, a różnica czasowa pomiędzy tymi zawodnikami to niecałe 2s.
W klasa RC4 - przewodzi Tomek Natanek, przed Kamilem Karpielem i Piotrem Kruszem.
Klasa H/A – Ariel Łęcki spokojnie prowadzi, przed Maciejem Zawiszą i Piotrem Banaszkiem.
Oes 4 wyrywa pomimo wizyty w zaspie Jakub Masiarek, oes 5 natomiast należy do hoek-a, który również wygrywa kończący pierwszy dzień zmagań Rajdu Magurskiego odcinek specjalny – relacjonując na mecie, że ten OS 6 był dla niego feralny, gdyż po uszkodzeniu zawieszenia na ukrytym w zaspie kamieniu, nie łatwo było mu trafić w piątkowe zakręty. TOP 3 rajdu bez zmian.
Klasyfikacja w klasie RC2 pozostaje bez zmian, jednakże Tomek Wach powiększa przewagę nad rywalami do 22s.
W klasie RC3 przechodzi do wielkich przetasowań – na prowadzenie wychodzi Dawid Wieczorek wyprzedzając o 8,32s Wiktora Smolarczyka i 33 s Marcina Nowaka, którego dopadły kłopoty z silnikiem jego rajdówki.
Klasa RC4 – Tomek Natanek powiększa swoją przewagę nad Kamilem Karpielem do 42s, najniższy stopień podium zajmuje Mateusz Wowry.
W klasa H/A – prowadzi pomimo próbujących go wciągnąć zasp Ariel Łęcki, Maciej Zawisza zmniejsza stratę do lidera rajdu, a na trzecie miejsce wspina się Maciej Uss.
Drugi dzień Rajdu Magurskiego zapowiada się jeszcze bardziej emocjonująco, zwłaszcza, że na kończącym pętle oesie Ropa szpiedzy donoszą o opadach deszczu i przez co trasa stała się mocno oblodzona.
7 odcinek specjalny wygrywa hoek, na oesie 8 najlepszym czasem popisuje się Martin Lopez, a oblodzoną Ropę wygrywa ponownie hoek – narzekając na zbyt krótki serwis dla jego mocno poobijanej rajdówki – zbliżając się do prowadzącego w rajdzie Jakuba Masiarka na 3,06s a sam Jakub gratuluje mu świetnego czasu na tym zabójczym dla wielu kierowców oesie. Na trzecią pozycję wskakuje harvester – który ma 1min 23s straty do prowadzącej dwójki.
Klasa RC2 – wciąż bez zmian.
Klasa RC3 – to genialny ślig na Ropie Wiktora Smolarczyka, który obejmuje prowadzenie o 19,68 s nad Dawidem Wieczorkiem, Marcin Nowak uderza w drzewo i na trzecie miejsce wskakuje pomimo problemów Michał Worytko - 1min 13sek straty do lidera.
Klasa H/A – Maciej Zawisza (wiadomo nazwisko zobowiązuje) prowadzi z 2 min przewagi nad Arielem Łęckim, który zgłasza jazdę z wieloma przygodami i kończącym na drzewie Ropę Maciejem Uss.
Ostatnia pętla rajdu zaczyna się od zmiany lidera – hoek wygrywa drugi przejazd Maziarskiego Szlaku i wychodzi na prowadzenie przed Jakuba Masiarka o 0,65s.
Na oesie 11 Jakub obiera co swoje – wyprzedając we mgle, w której hoek zalicza spin.
Przedostatni odcinek specjalny wygrywa harvester, a hoek ponownie jedzie z przygodami – zaliczając "krzaczory" i jego strata do Jakuba Masiarka wynosi już 22s.
Kończący rajd Power Stage - Regietów, wygrywa Mistrz sezonu 2015 Mateusz Majerski, który ostatecznie ukończył rajd na 4 miejcu.
3 miejsce w Rajdzie Magurskim dla harvester (VW Polo R WRC) – który na PS zalicza rów.
2 miejsce w Rajdzie Magurskim dla hoek (Ford Fiesta RS WRC) – który w następujący sposób relacjonował swój występ:
"Co za rajd! Najtrudniejszy w mojej karierze, mega długi i jazda na opis przysparzały emocji … niezliczona liczba spinów i drobnych dzwonków, krzywiących to i owo w zawieszeniu."
Rajd Magurski wygrywa – Jakub Masiarek (Citroen DS3 WRC) – dziękując wszystkim za walkę.

W klasie RC2 pewnie prowadząc od startu do mety wygrywa Tomek Wach w… Peugeocie 207 S2000 Evo Plus, mając 22,48s przewagi nad Mariuszem Chraściną i Rafałem Marcem (obaj w Fordach Fiesta R5), który to po odpadnięciu z rywalizacji Patryka Scieszki na OS 11 obejmuje najniższy stopień podium w RC2.

Klasę RC3 wygrywa Dawid Wieczorek (Opel Corsa C S1600) po zaciętej końcówce, w której to wygrywa z Wiktorem Smolarczykiem (Opel Corsa C S1600) o 12,87s po tym jak na przeszkodzie w walce o zwycięstwo w rajdzie staneły mu twarde bandy na OS 11, trzecie miejsce dla Bartosza Walewskiego (Renault Clio III R3).
Power Stage na swoje konto zapisuje Marcin Zmysłowski.
Dawid Wieczorek tak relacjonował swój udział w Rajdzie Magurskim – "Udało się! Naprawdę udany debiut w Corsie. Jeden techniczny błąd pojawił się na drugim odcinku, gdzie myślałem że już po rajdzie, ale cudem udało się podróżować dalej."
Natomiast Wiktor Smolarczyk w sposób następujący skomentował swój występ: - "META!!! Co za rajd, najtrudniejszy w jakim brałem udział. Ropy w drugim dniu to masakra, 2 razy po 10 min wyjęte z życia totalnie."

Klasę RC4 po przesiadce z auta WRC zdominował Tomek Natanek (Renault Twingo R2 Evo) wygrywając z Wojtkiem Stuchlikiem (Opel Adam R2) o 1min 27s i Piotrem Kruszem (Ford Fiesta R2) o 2min 8s.

Klasa H/A po błędach rywali zostaje zdominowana przez Macieja Zawiszę (Toyota Celica ST 185 4WD Turbo), wiele bo aż 5 min za nim jak sam mówi – mocno pokiereszowanym autem, tempem emeryta – również korzystając z przygód rywali dociera weekend (Toyota Celica ST 185 4WD Turbo), trzecie miejsce za sprawą systemu SR przypada Arielowi Łęckiemu (Toyota Celica ST 165 GT4).

Dziękujemy wszystkim za rywalizację w zaśnieżonym rejonie Beskidu Gorlickiego i GRATULUJEMY Zwycięzcom, bo aby w wygrać w tym rajdzie trzeba było mieć – jak, to powiedział po zapoznaniu z trasą jeden z zawodników – jaja ze stali.

I zapraszamy wszystkich na trasy – klasyku - Rajdu Świdnickiego, który jest drugą rundą tegorocznych zmagań na arenie WRSMP 2016.

Poprawiony ( czwartek, 02 czerwca 2016 22:09 )