A6

Klasa A6

W klasie A6 w zależności od regulaminów poszczególnych krajowych rozgrywek mogły być klasyfikowane samochody wyposażone w silniki wolno ssące o pojemności  pow.1400cm3 do 1600cm3 włącznie. Sytuację komplikuje fakt iż tej samej pojemności silniki posiadają  samochody S1600 ,KIT-CAR (Peugeot 106 MAXI) oraz samochody klasy R2 ( CitroenC2 R2) .

Ten opis poświęcony będzie samochodom budowanym według ogólnych przepisów grupy A . Pojazdy tej klasy legitymują się mocą silnika od 140KM do ok. 190. Minimalna waga pojazdu to 920 kg.

Przy takich osiągach rozpoczyna się juz poważne rajdowanie i obcowanie z bardzo podwyższonym poziomem adrenaliny. Przejazdy samochodów  tej klasy gromadzą niejednokrotnie rzesze zagorzałych fanów a jeśli dodamy do tego zaciętą rywalizację kierowców jak to miało miejsce niejednokrotnie w organizowanym w Polsce pucharze peugeota 206 to recepta na sukces gwarantowana. To w tej klasie z jak najlepszej strony dali się poznać późniejsi idole rajdowej młodzieży czyli Grzegorz Grzyb, Mariusz Pelikański czy Kajetan Kajetanowicz.

Jak przystało na samochód A-grupowy mamy tu profesjonalne zawieszenie i wiele dodatkowych elementów podnoszących sztywność zawieszenia jak i wzmocniony i wydajniejszy układ hamulcowy. Wagę samochodu można obniżać dzięki możliwości stosowania kompozytowych elementów zastępujących miejsce ich seryjnych odpowiedników. Oczywiście jednostka napędowa jest odpowiednio wzmacniana razem ze skrzynią biegów. Na odcinkach specjalnych możemy spotkać Skodę Felicję, Peugeota 206, Citroena Saxo czy Hondę Civic.

Wirtualna rajdowa rzeczywistość jak na razie zdominowana jest przez konstrukcje z za naszej wschodniej granicy. Łada Kalina R2 jest propozycją nowocześniejszą i zadowoli nawet wytrawnych graczy. Do opanowania potencjału, jaki drzemie w tym aucie wymagane jest odrobinę większe niż podstawowe doświadczenie na trasach RBR. Druga propozycja to auto dla miłośników motoryzacji jeszcze Związku Radzieckiego. Łada 2108 Samara to konstrukcja prosta i zapewniająca słabsze osiągi w porównaniu do modelu opisywanego powyżej. Homologacja tego modelu posiada skromne możliwości regulacyjne, co zdecydowanie wpływa na jego konkurencyjność. Niezaprzeczalnie jednak dodaje stawce aut kolorytu. Od 2010 roku samochody klasy A6 mają swoją oddzielną klasyfikację w WRSMP

Aktualnie dostępne modele w wirtualnych rozgrywkach:

1.Lada Kalina R2

2.Lada Samara 1600

 

W produkcji:

 

1.Citroen C2 R2

2.Ford Fiesta R2

3.Peugeot 206 XS

Lada Kalina R2

rbrrealprawdziwe

rbrrealwirtualny

Poprawiony ( piątek, 08 października 2010 13:17 )