S2000

Klasa S2000

Rosnące koszty budowy konkurencyjnych aut N4 oraz fakt, że w klasie od lat walczą ze sobą modele wyłącznie dwóch marek skłonił FIA do poszukiwania klasy, która umożliwiłaby udział większej liczby producentów i redukcję kosztów wytworzenia rajdówki. Odpowiedzią były samochody Super 2000. Zapis zmuszający producentów do korzystania z podzespołów paru dostawców ograniczył koszt budowy auta – na efekty nie trzeba było długo czekać. Wysyp aut S2000 mocno namieszał w cyklach PWRC oraz mistrzostwach krajowych, w których auta WRC nie są dopuszczane do rywalizacji. Szczególnie udany Peugeot 207 S2000 zyskał uznanie wielu zawodników, którzy przesiedli się doń z aut N4.

Konstrukcja z wolnossącym silnikiem do 2000 cm3 bez turbosprężarki, z napędzanymi 4 kołami oraz dopracowanym zawieszeniem pokazała swoją wyższość nad N4 w rajdach asfaltowych. Bardziej wyrównana walka toczy się między S2000 a N4 na luźnych nawierzchniach, chociaż i tu coraz wyraźniej widać, że przyszłość należy do tych pierwszych.

S2000 w RBR
Pojawienie się modeli S2000 zawodnicy startujący w rajdach wirtualnych powitali entuzjastycznie. Spora liczba kierowców aut N4 natychmiast przesiadła się do S2000 by zweryfikować, czy  i na wirtualnych odcinkach specjalnych zyskają tym samym przewagę nad N4. Weryfikacja wypadła pomyślnie – samochód S2000 ma wszystkie zalety N4 plus jedną dodatkową – jest szybszy i… A-Grupowy.

Aktualnie dostępne modele w wirtualnych rozgrywkach:

 

1.Fiat Abarth Grande Punto  S2000

2.Ford Fiesta S2000

3.Ford Fiesta Mk.VI S2000

4. Lada 112 VK S2000

5.Peugeot 207 S2000

6. Proton Satria Neo S2000

7. Skoda Fabia S2000

8.Volkswagen Polo Mk.IV S2000

 

W produkcji:

 

1.Skoda Fabia S2000 EVO II

2.MG S2000


Duval / Giraudet, Skoda Fabia S2000:

s2000_peugeot_207_soowow_real


s2000_peugeot_207_soowow_rbr

 

 

Poprawiony ( piątek, 08 października 2010 13:15 )