Poradnik Młodego Drivera

mlody_driver

RBR to bardzo trudna gra, ale kiedy ją opanujesz, może przynosić wiele radości przez całe lata. Kilka poniższych porad zostało zebranych na podstawie doświadczeń kierowców startujących w poprzednich edycjach mistrzostw. Poradnik ma na celu pomóc młodym, wirtualnym rajdowcom unikać typowych błędów “wieku dziecięcego”, a co za tym idzie szybciej ewaluować oraz wskazywać obszary i elementy, na których warto się skoncentrować podczas treningów.

1.Ogólne

a. Staraj się trenować na poziomie zniszczeń REALISTIC.
b. Dobierz klasę, w której zamierzasz startować do umiejętności, a potem do
upodobań.
c. Jeśli nie potrafisz opanować samochodu oznacza to, że wybrałeś zbyt mocny
sprzęt, zacznij od słabszej klasy/samochodu.
d. Przetestuj sprzęt (PC), a rozwiązania ewentualnych błędów w postaci “pulpitów”,
braku trasy, czy złego pliku pogodowego postaraj się znaleźć na forum. Wszystko zostało już omówione - wystarczy poszukać.
e. Nie zapomnij się zgłosić do rajdu, jeśli takowy tego wymaga, pomocny
będzie tutaj przypominacz, czyli newsletter.
f. Popracuj nad ustawieniami rajdówki na różne konfiguracje (nawierzchnia/
pogoda) - pomoc i wiedzę znajdziesz w odpowiednich tematach na forum.

2. Przygotowanie do oficjalnego startu

a. Staraj się być wypoczęty, rajdy zaliczane do WRSMP potrafią bardzo męczyć fizycznie, szczególnie jeśli lubisz używać wysoko ustawionego force feedback’a.
b. Zapewnij sobie spokój i warunki do koncentracji:
- powiedz wszystkim, że jedziesz ważny rajd - nie przeszkadzać,
- pozamykaj, a nawet pozasłaniaj okna,
- wyłącz telefon,
- ustaw i zablokuj fotel tak, by nie odjeżdżał na mocnych hamowaniach i nie  powodował dekoncentracji i dyskomfortu,
- jeśli trzeba, zablokuj drzwi pokoju kapciem.
c. Przygotuj sprzęt:
- zrestartuj komputer,
- wyłącz antywirusa,
- wyłącz wszelkie komunikatory lub inne programy z wyskakującymi powiadomieniami,
- wyłącz automatyczny “update” windowsa lub sprawdź ustawienia,
- wyłącz międzyczasy w opcjach gry, jeżeli rozpraszają Cię podczas jazdy,
- sprawdź dokręcenie kierownicy i jej elementów do biurka/stołu itp.,
d. Sprawdź czy masz nastawy rajdówki na nawierzchnie występujące w rajdzie.
e. Przestudiuj jeszcze raz itinerer rajdu, zwracając szczególną uwagę na zmianę stanu nawierzchni na poszczególnych oesach pętli.
f. Przemyśl i przygotuj strategię doboru opon na poszczególne pętle.
g. Przestudiuj czasy konkurencji w klasie i obierz sobie realny cel/miejsce, na którym planujesz dojechać.

3. Jazda


a. Utrzymuj, mniej więcej, takie samo tempo przez cały rajd.
b. Nie podniecaj się, że po dwóch pętlach równej jazdy jesteś 4-5 w klasie i brakuje Ci 10 sekund do poprzedzającego miejsca, a więc planujesz przyspieszyć na następnej pętli, gdyż będzie to Twoja ostatnia pętla.
c. Zwolnij tam gdzie najczęściej dzwonisz.
d. Zwolnij na hopach i szczytach.
e. Nie tnij głęboko.
f. Jedź z głową, a nie leć “bombą”.
g. Nie zapominaj, że to Rajd zaliczany do Mistrzostw Polski, a nie hotlap na pluginie, dojechanie go nawet jeśli nie da ci punktów, pozwoli powalczyć w klasyfikacji kilometrów i osiągnąć dużą satysfację. Pamiętaj że często ci, którzy nie czytali tego poradnika nie są w stanie ukończyć bez korzystania z systemu SupeRally nawet jednej rundy WRSMP!

ZASADA NAJWAŻNIEJSZA:


ŻEBY WYGRAĆ RAJD TRZEBA GO NAJPIERW DOJECHAĆ!!!


POWODZENIA!!!

Poprawiony ( poniedziałek, 20 czerwca 2011 20:00 )