Zmień rozmiar tekstu  

Trasy

Wszystko na temat dodatków do RBR

Re: Trasy

Postprzez DOMANUS Mariusz » Pn, 10 kwi 2017, 13:18

Joukkovaara i Sherwood Forest na pluginie :)
Avatar użytkownika
DOMANUS Mariusz
 
Posty: 282
Dołączył(a): 25 grudnia 2010
Lokalizacja: okolice Krakowa
Wiek: 34

Re: Trasy

Postprzez martinez » Pn, 10 kwi 2017, 16:55

Sherwood Forest - dla "narodowców" - można sobie używać nie-angielskie taśmy, a "międzynarodowe", czyli polskie.
Instrukcje w nowym folderze 'extra' i tam głębiej - Maps_MODS/Sherwood Forest/Sherwood Forest bendable tapes/
Bez obaw - plugin online (dla offline nie ma znaczenia) nie będzie sprawdzał plików .fnc, ani .rbz. Ani też .dls, więc można sobie do woli poprawiać notatki - a te nie są moje, czyli powinny być dobre B)
Miłej zabawy :) M.

-- Pn, 10 kwi 2017, 16:56 --

Chrascina Mariusz napisał(a):Martinez świetna robota, brakuje takich ludzi :)


Jak brakuje - przecież jestem :P
http://trackbuilding.blogspot.com - [https://www.facebook.com/MartinezTrackbuilding]
martinez
 
Posty: 352
Dołączył(a): 01 grudnia 2010
Wiek: 41

Re: Trasy

Postprzez FRAJDA Daniel » Pn, 10 kwi 2017, 20:18

Mariuszowi chyba chodziło o to że brakuje więcej takich osób :)
IMO, powstaje wiele różnych tras, ale mało które można jakościowo porównać do Twojej pracy, przejechałem przed chwilą test online sherwooda i powiem że pierwsze metry, to brak zachwytu ponieważ wygląda to jak oryginał GB i nic specjalnego nie rzuca się w oczy, ale po chwili wchodzą piękne tekstury, fajne "fajerwerki" cieszące oko itp, każdy kolejny zakręt cieszy coraz bardziej :)
Ja się zakochałem w tym odcinku, a ostatnio miało to miejsce jak wyszły KORMORANY! :)

Pewnie już to tutaj pisałem wiele razy, ale napiszę jeszcze raz, marzy mi się kompletny zestaw odcinków Rally od Poland Twojego autorstwa :)
Wstyd mi z kolei że Ty wydajesz kolejne odcinki a ja wciąż nie ogarnąłem obiecanego onboardu Wymój-Mańki :)

Piękne dzięki za ogrom pracy i radość jaką przynosi mi jazda po Twoich odcinkach!
Ostatnio edytowano Pn, 10 kwi 2017, 23:33 przez FRAJDA Daniel, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
FRAJDA Daniel
 
Posty: 1307
Dołączył(a): 12 listopada 2006
Lokalizacja: Olsztynek
Wiek: 0

Re: Trasy

Postprzez martinez » Pn, 10 kwi 2017, 22:20

Tak wiem - zażartowałem sobie, hihi. Dziękuję za miłe słowa! :)

Zauważyłem pewne opinie, że nic specjalnego, że to samo, co w "fabrycznych" trasach GB - cóż, taki właśnie miałem zamiar, żeby to tak wyglądało. Nie wszystkim uda się dogodzić. Można jeździć z powodzeniem na innych :spoko:

Przy okazji - było nieco łatwiej, bo:
- ściągnąłem cały mesz (mesh) z oryginalnych tras - tak teren, jak i roślinność, nawet ruchome płoty są w tych samych miejscach (ale to musiałem zrobić od zera w Wallaby). Wszystko powyższe zostało poddane lustrzanemu odbiciu.
- tekstury roślin miałem w zasadzie gotowe - jedynie trzeba było poskładać w jedną płachtę i przemapować w 3dsMax. Dwie lub trzy dodatkowe roślinki wziąłem sobie z Kormoranów (w końcu to moje obrazki, hehe)
- w związku z powyższym sam się dziwię, że to tak długo trwało.

Tyle w sumie tego "łatwiej", bo:
- całą drogę i pobocza trzeba było przemapować - oryginalne mapowanie było okropne (nie jesteśmy w stanie tego zaobserwować na oryginalnych trasach, ponieważ twórcy RBR mieli dodatkową możliwość mieszania tekstur, która tworzy ten fajny widok drogi w grze)
- w związku z powyższym - musiałem stworzyć (ok, w większości przerobić z GB Sprintu) nowe tekstury dla dróg i to takie, żeby nie było nudno całe 13 km jechać po jednym i tym samym kawałku rysunku tekstury...
- mimo, że nie jestem żadnym Waszym rywalem w wirtualnych rozgrywkach - wiedziałem, że na oryginalnych trasach da się ciąć w zasadzie wszystko i to dość głęboko - bez żadnej szkody. Czyli trzeba było trochę dodać drzew i kamieni, trochę podziurawić pobocza itd... Wbrew pozorom - to wszystko trzeba w nieskończoność testować, żeby było naturalnie i ciekawie.
- nie widać tego w sumie, ale cała trasa jest pocieniowana - częsciowo automatem w 3ds Max, dodatkowo ręcznie "domalowana" - jak wersja letnia (Summer) będzie gotowa - zobaczycie różnicę. Chciałem, żeby wciąż to było podobne do reszty walijskich tras.
- jeszcze raz, jak wiadomo - testy, testy i testy wszystkiego - od pojedynczego kamienia (czy leży, gdzie trzeba, ale też i czy jego tekstura pasuje do reszty) - do ... koloru kurzu za samochodem. Przelatując też szybko przez np. kąty ustawienia płaskich kibiców, żeby w replayach nie raziło, pilnowania włączania się animacji... bla bla bla... i setki innych zagadnień.
- dodatkowo - Wy jeździcie po trasach z maksymalnymi prędkościami, ja patrzę swoim wypaczonym okiem budowlańca - zalecę więc w wolnej chwili przejechać się 10km/h po którejś z oryginalnych tras i dobrze się wszystkiemu przyjrzeć - nie macie pojęcia, ile tam niedoróbek... A ja próbuję je wszystkie znaleźć i poprawić ;)

Nie chcę porównywać moich prac z innymi, ale:
- moim zdaniem wszystko pasuje bardzo dobrze - klimat, tekstury, kolory, pogody itp.
- są różne tekstury dla różnych nawierzchni - nowa, normalna i zużyta, a także sucha, wilgotna i mokra. Tak samo dostowane jest 190 śladów opon na całej trasie - im bardziej zużyta nawierzchnia, tym bardziej je widać.
(nie wiem, po co to piszę, skoro w zasadzie używa się pogody "crisp clear", a nawierzchni "dry i new" :P )
- kombinuję, żeby było fajniej - np. całkowicie nowe kurze dla polskich tras, tu też dodany został Water splash dla GB. Studiowałem i tworzyłem te cząstki (dla Kormorana) ok. 2 tygodnie - w większości metodami prób i błędów oraz zgadywania co, do czego służy. A i tak jedynie mogłem to w miarę uporządkować i przystosować istniejące pliki - nie stworzyłbym dziś nowych od zera... Radość wielka, że te "nowe" działają!

Przy okazji - znów czegoś nowego się dowiedziałem o budowaniu (np. jak szybko zmienić kolor taśm i parę ciekawych innych opcji na ten temat), fajnie!

Nie, nie skarżę się, że to tyle czasu trwa, żebym ja sam uznał, że się w końcu nada.

Dziękuję, że trasa podoba się - nie oczekuję, że wszyscy zaraz mi peany napiszą, ale miłe slowa zawsze przyjmę :)
M.
http://trackbuilding.blogspot.com - [https://www.facebook.com/MartinezTrackbuilding]
martinez
 
Posty: 352
Dołączył(a): 01 grudnia 2010
Wiek: 41

Re: Trasy

Postprzez ZARYCHTA Daniel » Wt, 11 kwi 2017, 00:45

Wow. Dzięki za ten post. Dobrze jest poczytać o tym jak powstają trasy tej jakości co Twoje.
Dzięki! Ja staram się korzystać z wielu ustawień pogody i baaaardzo doceniam pracę autora, gdy próba ustawienia niestandardowej konfiguracji nie kończy się "C++ error" czy innymi bugami. Szacun
ZARYCHTA Daniel
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 09 czerwca 2009
Wiek: 25

Re: Trasy

Postprzez martinez » Wt, 11 kwi 2017, 11:27

Heh, pogody to kolejny temat rzeka - a raczej jedna wielka niewiadoma. Do czego służą te parametry to jedno, a przede wszystkim jak są ze sobą powiązane - musieli mieć tam niezłą imprezę, jak to wymyślali :D

Stworzyłem kiedyś listę tych parametrów, ich graniczne wartości i mniej więcej jak działają. Dodatkowo znajduje się tam lista wszystkich dostępnych nazw pogód, chmur itp.
Plik MS Excel (.xls) - jeśli ktoś chce się pobawić - podzielę się. Napiszcie w tym celu mail na trackbuilding(małp)gmail.com z odpowiednim zapytaniem.

-- Pt, 14 kwi 2017, 00:10 --

No i są - Kormorany 1.1 wolne od mikropłatności :P

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... t&dlid=799

Miłej zabawy!
===========
Informacje:
- nie trzeba odinstalowywać poprzedniej wersji. Vaclav Koral wykonał świetną robotę i wystarczy uruchomić nową intalację - stare pliki zostaną zamienione, również wpisy do .ini.
- trasy otrzymały nowe notatki pilota przygotowane przez Andrea Bettiniego. Są one użyte jako domyślne przy instalacji Kormoranów 1.1
- wraz z udostępnieniem tras Sherwood Forest w RBR pojawił się nowy folder "extra". Kormorany również z niego korzystają. Znajdziecie tam mikro-mody i alternatywne pliki, i tak:
- z Maps znikają pliki FNC oznaczone wcześniej jako _SAFE, przeniesione zostały właśnie w głąb folderu "extra", teraz nie trzeba im zmieniać nazw, a wystarczy tylko skopiować/nadpisać potrzebne pliki w Maps
- Kormorany mają też opcjonalne inne notatki pilota - autorstwa Haralda Pammera ("extra/itd..")

Wesołych Świąt!

P.S. Niedługo pojawi się aktualizacja do Sherwood Forest (nie wiem na razie, czy będzie to nowa instalacja tras, czy jedynie instalator poprawki. Raczej na pewno obydwie wersje (pierwotna i zaktualizowana) będą dopuszczalne w trybie online), a także Sherwood Forest Summer - to samo, ale ładniejsze :)
Natomiast na Sherwood Forest Winter trzeba będzie nieco poczekać - tam trochę więcej pracy mnie chyba czeka.
http://trackbuilding.blogspot.com - [https://www.facebook.com/MartinezTrackbuilding]
martinez
 
Posty: 352
Dołączył(a): 01 grudnia 2010
Wiek: 41

Re: Trasy

Postprzez martinez » N, 28 maja 2017, 01:22

Aktualizacja Sherwood Forest (wersja 1.02):
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... t&dlid=806

- poprawiony LBS (kilka śladów opon było źle oteksturowanych)
- poprawione notatki pilota dla Sherwood I
- nowe taśmy dla Sherwood II
- alternatywne taśmy (brytyjskie i "międzynarodowe") - projekt porzucony - i tak nikogo to nie obchodzi

Sherwood I i II Summer:
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... t&dlid=807

- inne tekstury dla dróg, roslinności
- teksturowe cienie
- pogody adekwatne dla letniej scenerii

Miłej zabawy, Martinez

PS. Jeśli nie używacie NGP, ani Fixupa, będą problemy z powtórkami (CTD) - należy w takim przypadku skasować odpowiednie dla tych tras pliki FNC (zrobić kopie oczywiście wcześniej).
http://trackbuilding.blogspot.com - [https://www.facebook.com/MartinezTrackbuilding]
martinez
 
Posty: 352
Dołączył(a): 01 grudnia 2010
Wiek: 41

Re: Trasy

Postprzez Chrascina Mariusz » Wt, 30 maja 2017, 20:11

Dzięki Martinez za poświęcenie dla nas! Świetna robota :)
##WHEEL STAND PRO VRT / CAMILOEXPRESS##
Avatar użytkownika
Chrascina Mariusz
 
Posty: 301
Dołączył(a): 03 lutego 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Wiek: 32

Re: Trasy

Postprzez DEJ krzysiek » Pn, 4 wrz 2017, 11:12

Cześć. Ja miałem długą przerwę :) Chciałem pograć, ale nie wpuszcza mnie na plugin, mimo zainstalowanych tras. Wypisuje ze nawet ze joux plane nie zgodne z oryginałem . Help
Avatar użytkownika
DEJ krzysiek
 
Posty: 68
Dołączył(a): 07 września 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Wiek: 0

Re: Trasy

Postprzez martinez » Śr, 11 paź 2017, 02:03

https://www.youtube.com/watch?v=5XyJ44Y0c2M

Kto mi powie, czy start odcinka był w miejscu, gdzie zaczyna się film - czy wcześniej (jak melduje oficjalne biuro RP - "nawrót w lewo z asfaltu" - ile mniej więcej metrów do tego nawrotu na szuter, jeśli..)
???

A gdzie dokładnie meta lotna? (proszę podać czas z filmu)

Wygląda na dość łatwą trasę do zrobienia - niedługa - może się przydać jako przerywnik na odsapnięcie w bardziej wymagających turniejach :)

Chcecie takie coś?
Czy w ogóle ktoś tu jeszcze zagląda? :D
http://trackbuilding.blogspot.com - [https://www.facebook.com/MartinezTrackbuilding]
martinez
 
Posty: 352
Dołączył(a): 01 grudnia 2010
Wiek: 41

Re: Trasy

Postprzez DamianBoncela » Cz, 12 paź 2017, 10:34

Pewnie że chcemy !!!! Już przeglądam wszystko co się da i szukam startu i mety ;D
Avatar użytkownika
DamianBoncela
 
Posty: 206
Dołączył(a): 02 listopada 2010
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 20

Re: Trasy

Postprzez martinez » Pt, 13 paź 2017, 00:44

DamianBoncela napisał(a):Pewnie że chcemy !!!! Już przeglądam wszystko co się da i szukam startu i mety ;D


Dzięki - już wiem. Natomiast jakiekolwiek zdjęcia (np. prywatne, z sieci sobie znajdę sam) przydadzą się zawsze. W razie czego - najlepiej mailem na: trackbuilding@gmail.com
http://trackbuilding.blogspot.com - [https://www.facebook.com/MartinezTrackbuilding]
martinez
 
Posty: 352
Dołączył(a): 01 grudnia 2010
Wiek: 41

Poprzednia strona

Powrót do Trasy, Modele, Tekstury itp...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość