Zmień rozmiar tekstu  

RICHARD BURNS RALLY PATCH 1.03

Wszystko na temat Richard Burns Rally

RICHARD BURNS RALLY PATCH 1.03

Postprzez MALCZEWSKI Piotr » Śr, 1 kwi 2015, 00:43

Postanowiłem założyć nowy temat, bo sprawa pewnie będzie szeroko dyskutowana a na dodatek jest to projekt mocno rozwojowy, choć w aktualnej wersji już prawie zakończony.
Prace nad patchem 1.03 (prawdopodobnie wersja finalna będzie miała oznaczenie 2.0) były prowadzone dosyć dyskretnie żeby nie czynić niepotrzebnego szumu i nie zasypywać zapracowanych twórców milionem maili dziennie. Ponieważ wersja beta jest już w 100% przetestowana i poprawione są wszystkie błędy jakie udało się wyszukać, to należy spodziewać się premiery „trzeciej poprawki” w tym tygodniu.
A teraz do rzeczy. Po kolei co się zmieni po zainstalowaniu tego patcha – a trochę tego jest i niektóre zmiany są, że tak się wyrażę, mocno rewolucyjne.
Zmianie ulegnie oczywiście fizyka jazdy. Niestety ani oryginalne fizyki, ani fizyki NGP nie będą działały, bo zmieni się również zadanie jakie spełnia plik „Physics.rbz”. Od momentu instalacji patcha 1.03 plik ten będzie odpowiedzialny za tak zwaną fizykę ogólną, (masy pojazdów i obiektów otoczenia, zasady zachowania dynamiki, przyczepność, cała fizyka opon, ogólny model zniszczeń, itp.). Fizyki poszczególnych pojazdów nie będą już zapisane w tym pliku!! Dzięki temu zniknie chyba największa bolączka „Ryśka” związana z modelami, czyli ograniczenie ilościowe i skomplikowana instalacja. Teraz do katalogu „Cars” wrzucamy model, (działają wszystkie dotychczasowe). W grze samochód będzie miał nazwę taką jak katalog z pojazdem i można ją sobie dowolnie zmieniać. Ilość samochodów jest ograniczona tylko pojemnością partycji, na której mamy RBR'a. Można mieć jeden samochód z kilkoma różnymi teksturami jeśli tylko katalogi będą miały różne nazwy, np.: Fiesta WRC 2014 Kubica, Fiesta WRC 2015 Kubica czy BMW M3 czarny, BMW M3 różowy itd. W katalogu każdego samochodu musi być katalog „Physics”, w którym umieszczamy fizykę danego pojazdu (to co kiedyś wrzucaliśmy do Physics.rbz) i katalog „Setups” do którego będą się zapisywały nasze sety. Ilość setów ograniczona do 255 co chyba każdemu wystarczy. Fizykę do modelu trzeba napisać oczywiście od nowa tak żeby była zgodna z wszelkimi założeniami patcha 1.03, albo... i tu niespodzianka, przekonwertować za pomocą niewielkiego narzędzia o nazwie „Physicmagic” z fizyki oryginalnej, czeskiej lub NGP. Programik ten odczytuje z plików dotychczasowych fizyk niezbędne parametry pojazdu i na tej podstawie tworzy plik z fizyką do poprawki 1.03.
Bardzo sceptycznie byłem nastawiony do takiej „produkcji” fizyk, ale okazało się, że programik ze względu na to jakie teraz zadanie spełnia plik „Physics.rbz” radzi sobie absolutnie doskonale. Przetestowałem to na 6 pojazdach (Corsa S1600, EVO 6.5 A8, VW Polo WRC, C2 R2, 306 Maxi i Fiat 131 Abarth). Co do trudności i dynamiki prowadzenia pojazdów to umieściłbym je gdzieś pomiędzy czeskimi fizykami a NGP, ale jeśli chodzi o odczucia z jazdy to są one absolutnie genialne i żadnej wcześniejszej fizyki nawet nie ma co porównywać. Czucie masy, przyczepności w zakręcie, wszelkie podbicia, aquaplaning czy hamowania nabierają bardzo realnych cech. Smaczku dodaje to, że teraz w opcjach gry kierownicę, (a szczególnie pedały) można sobie dostroić po swojemu i bardzo precyzyjnie.
Co wnosi nowa fizyka dodatkowego?? Oj wnosi, wnosi :)
Fizyka opon to absolutny majstersztyk stworzony przy użyciu danych pozyskanych a następnie uśrednionych od takich firm jak Pirelli, Michelin, Dmack i Hankook. Pierwsza sprawa to taka, że opona ma teraz temperaturę i twardość. Przy wyborze opon dochodzi opcja miękka, normalna, twarda. Na starcie pierwszego odcinka opony są zimne i mocno trzeba brać to pod uwagę. Nagrzewają się w trakcie jazdy i jak weźmiemy za miękkie na długą pętlę to albo zedrzemy, albo zaczną się przegrzewać i będą płynąć a zbyt twarde nie nagrzeją się na krótkim odcinku itp. Na tym nie koniec. Opon nie wybieramy jak dotychczas, tylko na każde koło osobno. Daje to możliwość założenia opon „na krzyż” np. slick i media, albo w ośce twarde na przód a normalne na tył i co kto sobie jeszcze wymyśli. Trzecia i najważniejsza chyba zmiana. W końcu można złapać kapcia!! Zostało to zrealizowane za pomocą zmiany ciśnienia w kole, które zostało uszkodzone. Powietrze może schodzić powoli lub gwałtownie zależnie od tego w co i jak mocno wjedziemy. Gdy ciśnienie osiąga zero to opona zależnie od swojej twardości po jakimś czasie rozpada się i jedziemy na feldze (efekt uzyskany za pomocą ujemnego ciśnienia). Uwierzcie mi, że jazda 306 Maxi na kapciu w lewym przodzie powoduje banana na twarzy na 2 dni i zakwasy w obu rękach na 3 dni. Można złapać gumę, więc trzeba mieć zapas. Do wyboru mamy 0, 1 lub 2 koła zapasowe. Oczywiście oponę na zapas możemy też wybrać dowolną, więc zapas może być zabezpieczeniem np. na deszcz lub jego brak. Ilość kół zapasowych wpływa na masę pojazdu i na jego osiągi, więc trzeba sprawę przemyśleć. Koła można zmienić przed każdym odcinkiem i nie wpływa to na czas właściwego serwisu.
Żeby nie było zbyt łatwo to waląc kołami po słupkach, kamieniach czy innych przeszkodach można też uszkodzić sobie wspomaganie układu kierowniczego. Nie jest to jednak aż tak drastycznie odczuwalne jak w realu i niestety tylko przez tych co maja kierownice z FF.
Teraz o hamulcach. Zmiana podobna jak w oponach. Na starcie są zimne i mniej skuteczne. Po kilku hamowaniach dochodzą do pełnej sprawności i taką utrzymują do końca odcinka no chyba, że ktoś za dużo trzyma lewą, albo daje im w kość na spadaniu to potrafią się przegrzać i zrobić małą niespodziankę. Oczywiście przegrzewają się stopniowo i raczej pedał nie wpada w podłogę :) Znaczenie ma masa pojazdu i średnica tarcz, więc łatwiej przegrzać hamulec w eNkowym Subaru niż w pojeździe WRC.
Zmienia się także fizyka uszkodzeń pojazdów. Teraz jest wspólny model uszkodzeń zapisany w pliku „Physics.rbz” a szczegóły zależą już od masy pojazdu, jego gabarytów, prędkości, czyli ogólnie energii kinetycznej i oczywiście od przeszkody, którą napotkał. Skutkuje to tym, że nie ma już takiego znaczenia czym jedziemy tylko w co i z jaką prędkością walimy. Sytuacja, w której EVO 6.5 A8 wpada lekko tyłem w rów i traci hamulce, dyfer, półośkę i skrzynię biegów a potem to samo robi Łada Kalina R2 i traci 2% skuteczności jednego amortyzatora przechodzą do historii.
Oczywiście pominąłem mnóstwo szczegółów i spraw technicznych, bo nie chcę pisać epopei narodowej tylko ogólnie naświetlić co przez ostatnie 18 miesięcy robiła międzynarodowa grupa pasjonatów z Czech, Japonii, Niemiec, Polski i Słowacji.
Uprzedzając pytania kiedy patch pojawi się oficjalnie, odpowiadam: nie wiem :)
Jak tylko będzie to w tym temacie pojawi się informacja i link do pobrania.
Avatar użytkownika
MALCZEWSKI Piotr
 
Posty: 471
Dołączył(a): 17 lipca 2008
Lokalizacja: Lutomia - Żarów
Wiek: 36

Re: RICHARD BURNS RALLY PATCH 1.03

Postprzez Paweł Kaluscha » Śr, 1 kwi 2015, 01:04

:pijacy:
Egzystuję dzięki RBR. Cieszyć się czy płakać?(...)
Avatar użytkownika
Paweł Kaluscha
 
Posty: 3980
Dołączył(a): 16 maja 2004
Lokalizacja: z WRCławia
Wiek: 0

Re: Odp: RICHARD BURNS RALLY PATCH 1.03

Postprzez PYSZNY Marcin » Śr, 1 kwi 2015, 03:09

Prawie Cie się udało :P
Avatar użytkownika
PYSZNY Marcin
 
Posty: 1241
Dołączył(a): 21 października 2007
Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Katowice
Wiek: 25

Re: RICHARD BURNS RALLY PATCH 1.03

Postprzez Maciek Uss » Śr, 1 kwi 2015, 08:13

Hahaha dobre! :spoko: można się nabrać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Maciek Uss
E-R Team
 
Posty: 487
Dołączył(a): 24 stycznia 2012
Lokalizacja: Świdnica
Wiek: 20

Re: RICHARD BURNS RALLY PATCH 1.03

Postprzez Michał JAROS » Śr, 1 kwi 2015, 08:19

Szkoda, że to nie jest news opisujący realny stan rzeczy... :cry:
Bo w życiu są rzeczy ważne, w ch*j ważne i rajdy samochodowe.
Avatar użytkownika
Michał JAROS
 
Posty: 938
Dołączył(a): 24 września 2010
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wiek: 21

Re: RICHARD BURNS RALLY PATCH 1.03

Postprzez RUBAJCZYK Michal » Śr, 1 kwi 2015, 09:26

Hahahah, dobra próba :D Na początku mnie miałeś :D
Wheel Stand Pro VRT https://www.facebook.com/RSTeamvirtualrally?fref=ts Wheel Stand Pro VRT!
Avatar użytkownika
RUBAJCZYK Michal
 
Posty: 338
Dołączył(a): 15 czerwca 2011
Lokalizacja: Godowa k/Strzyżowa
Wiek: 22

Re: RICHARD BURNS RALLY PATCH 1.03

Postprzez Adrian Starnberger » Śr, 1 kwi 2015, 10:34

Prawie się nabrałem :D
Adrian Starnberger
 
Posty: 167
Dołączył(a): 09 marca 2012
Wiek: 16


Powrót do Richard Burns Rally

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron