Zmień rozmiar tekstu  

Wszystko o S1600

Wszystko na temat Richard Burns Rally

Wszystko o S1600

Postprzez GOLAB Tomasz » Śr, 9 lip 2008, 10:36

Jeżdżąc online zauważyłem ile trace na pewnych partiach Oesów.
Na innych partiach potrafie nawet odrobić 2 sek B) Bardzo lubie techniczne partie typu Bissane

Wydaje mi sie że wina leży po stronie techniki jazdy w tych partiach.
Tutaj napisze gdzie trace i na jakiej nawierzchni

Asfalt:
Nawroty - Szczególnie widoczne na Cote d'arbroz gdzie mam na pierwszym międzyczasie 1:13 nawet.

Szuter:
Na szutrze to ogólnie trace wszędzie :lol: ale najwięcej na odziwo - szybkich partiach.

Jestem ciekawy jak wy jeździcie nawroty na asfalcie, i w ogóle całościowo na szutrze ;)

Mam też takie pytanie, może odbiegające od tematu, ale nie będe zakładał nowego bo i po co...

W tej chwili jeżdżę Punto S1600. Patrząc na wyniki widzę że większość jeździ Clio S1600.
Nasuwa się takie pytanie - czy Clio jest lepsze?
Ostatnio edytowano Śr, 9 lip 2008, 13:35 przez GOLAB Tomasz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
GOLAB Tomasz
 
Posty: 196
Dołączył(a): 30 maja 2008
Lokalizacja: Limanowa
Wiek: 0

Postprzez GWIZDZ Marcin » Śr, 9 lip 2008, 10:54

Tomek Gołąb napisał(a):Mam też takie pytanie, może odbiegające od tematu, ale nie będe zakładał nowego bo i po co...


A wlasnie poco zalozyles ten? ;) Skoro wiem , ze takie juz byly , wystarczy odswiezyc tamten temat. :)

Tomek Gołąb napisał(a):Nasuwa się takie pytanie - czy Clio jest lepsze?


Kraza rozne zdania . I jest tak , ze jesli ktos z czolowki pokaze ze da sie jakims autem szybko pojechac to wiekszos tez sie na to przesiada , i za niedlugo pewnie znowu wroca do Punto ;)
I kolejna idzie zima , a Subaru ciągle nima..
Avatar użytkownika
GWIZDZ Marcin
 
Posty: 2591
Dołączył(a): 01 maja 2007
Lokalizacja: Skawinki
Wiek: 25

Postprzez Przemek Wrobel » Śr, 9 lip 2008, 10:59

W tej chwili jeżdżę Punto S1600. Patrząc na wyniki widzę że większość jeździ Clio S1600.
Nasuwa się takie pytanie - czy Clio jest lepsze?


Clio i punto da się jeździć tak samo szybko, Adrian Skroban jeździ punto i jakoś daje radę.

A co do techniki jazdy to ja w punto na nawrotach troszkę opóźniam hamowanie, oczywiście jedziemy od zewnętrznej do wewnętrznej (tego chyba nie musiałem mówić, ale tak na wszelki wypadek :P ) a jak mi odjeżdża przód to lekko go dociskam hamulcem albo w krytycznych momentach zaciągam ręczny (ale w punto jest to strata czasu moim zdaniem)

A co do szybkich partii na szutrze to na pewno tracisz na wyjściach z zakrętów i jak jedziesz pełną dzidą to trzeba się dobrze do zakrętów ustawiać żeby nie tracić prędkości.
I jeżdżąc po szutrach ostrożnie z gazem, żeby nie tracić przyczepności, szczególnie na wyjściach z zakrętów, bo to też strata.

Mam nadzieję, że trochę pomogłem :) A i jeszcze jedno : Trening, Trening i jeszcze raz Trening, bo jak chcesz mieć dobre czasy, to musisz znać jako tako trasy :)
Polub nas na Facebooku: https://www.facebook.com/CFRallyTeam
Przemek Wrobel
 
Posty: 2204
Dołączył(a): 10 stycznia 2007
Lokalizacja: Z Warszawy
Wiek: 0

Postprzez GOLAB Tomasz » Śr, 9 lip 2008, 11:04

Przemek, oczywiście nie musisz mówić o linii jazdy :)

to ja w punto na nawrotach troszkę opóźniam hamowanie, oczywiście jedziemy od zewnętrznej do wewnętrznej (tego chyba nie musiałem mówić, ale tak na wszelki wypadek ) a jak mi odjeżdża przód to lekko go dociskam hamulcem albo w krytycznych momentach zaciągam ręczny (ale w punto jest to strata czasu moim zdaniem)


No właśnie - musze się oduczyć lekkiego zaciągnięcia na nawrotach - zawsze tak robiłem, widać tutaj traciłem.

Mam nadzieję, że trochę pomogłem

Oczywiście że pomogłeś ;) Zabieram sie za jazdę :)
Lepiej mówić mało i głupio, niż dużo i też głupio.
Avatar użytkownika
GOLAB Tomasz
 
Posty: 196
Dołączył(a): 30 maja 2008
Lokalizacja: Limanowa
Wiek: 0

Postprzez Przemek Wrobel » Śr, 9 lip 2008, 11:08

Tomek Gołąb napisał(a):No właśnie - musze się oduczyć lekkiego zaciągnięcia na nawrotach - zawsze tak robiłem, widać tutaj traciłem.


W clio jak jeździłem to zaciągałem, ale w punto, zaraz zrywa mi przyczepność i tracę, nie wiem, może po prostu w punto nie umiem... w każdym bądź razie ja idę na okrągło, nie wiem jak inni :P
Polub nas na Facebooku: https://www.facebook.com/CFRallyTeam
Przemek Wrobel
 
Posty: 2204
Dołączył(a): 10 stycznia 2007
Lokalizacja: Z Warszawy
Wiek: 0

Postprzez Pawel Lizakowski » Śr, 9 lip 2008, 11:31

Moim zdaniem nawroty na suchym asfalcie można przejść tak samo szybko z ręcznym jak i na okrągło ;) tylko wtedy recznego trzeba umiec użyć, tzn podciąc auto a nie wpadać bokiem, jak Gwiżdż eNką :lol:

Polecam Clio, bo w Punto jeździ tylko Adrian Skroban, a wiesz, on na klawiaturze więc wiesz :/
Avatar użytkownika
Pawel Lizakowski
 
Posty: 4414
Dołączył(a): 26 maja 2006
Lokalizacja: Dzierżoniów
Wiek: 1

Postprzez GOLAB Tomasz » Śr, 9 lip 2008, 11:43

aaa czyli taka sprawa z tym Punto. :)

Jeszcze jedna rzecz mnie męczy.
W którym momencie mniej więcej zmieniacie biegi w s1600?
Lepiej mówić mało i głupio, niż dużo i też głupio.
Avatar użytkownika
GOLAB Tomasz
 
Posty: 196
Dołączył(a): 30 maja 2008
Lokalizacja: Limanowa
Wiek: 0

Postprzez SKROBAN Adrian » Śr, 9 lip 2008, 11:43

Tomek Gołąb napisał(a): musze się oduczyć lekkiego zaciągnięcia na nawrotach - zawsze tak robiłem, widać tutaj traciłem.



No w zasadzie to lekkie pociągnięcie ręcznego na nawrocie ułatwi Ci zadanie i proponuje zebys to opanowal :) bedzie ci znacznie łatwiej na wiekszosci oesow gdzie sa ostre zakręty :)

I jeszcze jedna sprawa, jak wchodzisz w dosc ostre zakręty rób tak aby Punto czy tam Clio utrzymało sie na 2 biegu przy najniższych obrotach( i stopniowo dodawaj gaz), wtedy łatwiej wyjsc z zakrętu i zyskasz kilka setnych bo auto nie bedzie mieliło i szybko złapie przyczepność :)

A co do Auta, Polecam Punto :)


Edit...

Biegi w S1600 zmienia sie przy najwyzzych obrotach, prawie przy odcięciu, musisz to słyszeć.
Ostatnio edytowano Śr, 9 lip 2008, 11:47 przez SKROBAN Adrian, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
SKROBAN Adrian
 
Posty: 2695
Dołączył(a): 25 lipca 2005
Lokalizacja: UK
Wiek: 1

Postprzez PANASIUK Tomasz » Śr, 9 lip 2008, 11:45

Adrian Skroban tylko Punto i jeszcze tylko PANASIUK Tomasz i tez tylko na klawiaturce :lol: B)

Ja dajmy na to tracę tez na nawrotach na Cote ale na Verte już mniej. Moim zdaniem to kwestia ustawień tez. W Fiescie ST diametralnie zmieniłem ustawienie dzięki pomocy pewnego szybkiego kierowcy co pilotuje go Pani Jesica i np: nawroty na verte pokonuje sie jak po torach.

Asfalt to nie nawierzchnia to Asfalt :przebij mur:
Avatar użytkownika
PANASIUK Tomasz
 
Posty: 1072
Dołączył(a): 25 listopada 2006
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 0

Postprzez Przemek Wrobel » Śr, 9 lip 2008, 12:11

Pawel Lizakowski napisał(a):Polecam Clio, bo w Punto jeździ tylko Adrian Skroban, a wiesz, on na klawiaturze więc wiesz :/


Ja na razie też Punto śmigam ;)
Polub nas na Facebooku: https://www.facebook.com/CFRallyTeam
Przemek Wrobel
 
Posty: 2204
Dołączył(a): 10 stycznia 2007
Lokalizacja: Z Warszawy
Wiek: 0

Postprzez SKROBAN Adrian » Śr, 9 lip 2008, 12:14

Clio juz jest przereklamowane w świecie RBR jak MOMO wśród kierownic ;)))

chociaż aut w s1600 jest wiele więc nie musisz jezdzic tym co my ( moze swiftem dorownasz np. 2 wymiataczom. (Lizakowskiemu i Wróblowi). ;)
Avatar użytkownika
SKROBAN Adrian
 
Posty: 2695
Dołączył(a): 25 lipca 2005
Lokalizacja: UK
Wiek: 1

Postprzez BOGDANOWICZ Jurek » Śr, 9 lip 2008, 12:47

dla mnie z kolei punto sie jezdzi owszem szybko ale dzwonow mam wiecej niz w clio dlatego zostaje przy sprawdzonym tym bardziej ze wlasciwie nic nie trace na czasie ;)
co do techniki to ja robie w zakretach (na 3-4biegu jechanych) tak: do polowy steruje auto hamulcem i gazem a na wyjsciu daje juz pelen gaz i o niczym nie mysle tylko nastepny bieg dopiero gdy kola przestana mielic (bedziesz to slyszal) na biegach 1-2 steruje autem glownie gazem i lewa noga np. na pirka menoko albo tannerze daje tak do 1/3-1/4 gazu w zakretach, chociaz w japonii jest tak slisko ze sterowanie gazem przez caly zakret rozszerzam tez to biegu 3 (czyli nawet na 3 nigdy nie wcisne pelnego gazu w zakrecie, chyba ze jest wyprofilowany, na 4 robie to juz w sposob blizszy 0-1 ;) (tak wlasciwie polecam na japonie opony na wilgotny szuter bo sie kreci czasy lepsze o ok 2-3sek ;)
na asfalt to uwazam ze nic innego jak spokojnie z gazem i na okraglo, na mokrym wciskamy go bardzo malo i powoli :)
troche sie rozpisalem i mam nadzieje ze cos pomoge choc sam nie wiem czy moja technika jest najlepsza :P ale najwazniejsze to jezdzic jezdzic i uczyc sie i wypracowac sobie wlasny styl jazdy, byle szybki ;) no i trenowac pod dobre czasy, tylko tak zeby bylo fair-play ;)

[ Dodano: Sro Lip 09, 2008 12:49 ]
ps co sie stalo z moim avaratkiem ?? niestety nie mam go juz na dysku zeby go przywrocic :(
BOGDANOWICZ Jurek
 
Posty: 2646
Dołączył(a): 25 stycznia 2008
Lokalizacja: Vienna
Wiek: 17

Postprzez GOLAB Tomasz » Śr, 9 lip 2008, 13:36

Ponieważ zaczęła się rozmowa o autach s1600, postanowiłem zmienić nazwę tematu na Wszystko o s1600.
Nie tylko o stylu czy technice, ale również o sprawach związanych z autami.

Ja auto wybiore podczas wakacyjnych testów :P
Lepiej mówić mało i głupio, niż dużo i też głupio.
Avatar użytkownika
GOLAB Tomasz
 
Posty: 196
Dołączył(a): 30 maja 2008
Lokalizacja: Limanowa
Wiek: 0

Postprzez GWIZDZ Marcin » Śr, 9 lip 2008, 13:49

Pawel Lizakowski napisał(a):podciąc auto a nie wpadać bokiem, jak Gwiżdż eNką


No wlasnie eNka , i tutaj tez mozna roznie wchodzic , ja niedokonca robie jak Lizka mowi , i niewiem gdzie to widzial ( podejzewam ze RBR Net :hahaha: )nawet w eNce wiele osob wchodzi na okraglo ;) Ja zawsze , na kazdym nawrocie ukladam auto do niego i jest git :)
I kolejna idzie zima , a Subaru ciągle nima..
Avatar użytkownika
GWIZDZ Marcin
 
Posty: 2591
Dołączył(a): 01 maja 2007
Lokalizacja: Skawinki
Wiek: 25

Postprzez Pawel Lizakowski » Śr, 9 lip 2008, 13:58

SKROBAN Adrian napisał(a):jak MOMO wśród kierownic ;) ))

Troche śmiesznie to brzmi w ustach Adriana Skrobana :lol: :hahaha:
SKROBAN Adrian napisał(a):hociaż aut w s1600 jest wiele więc nie musisz jezdzic tym co my ( moze swiftem dorownasz np. 2 wymiataczom. (Lizakowskiemu i Wróblowi).

Ja Swiftem nie mogłem siebie dogonić :)

Adrian, a na nawrotach mocniej naciskasz guziki żeby auto mocniej skręciło, niż to jest na łukach? :lol: :hahaha: :hahaha:
Avatar użytkownika
Pawel Lizakowski
 
Posty: 4414
Dołączył(a): 26 maja 2006
Lokalizacja: Dzierżoniów
Wiek: 1

Postprzez SKROBAN Adrian » Śr, 9 lip 2008, 14:04

Nie nie,ja przekręcam klawiature na nawrotach, wtedy czuje sie realniej na zakręcie.
all or nothing...
Avatar użytkownika
SKROBAN Adrian
 
Posty: 2695
Dołączył(a): 25 lipca 2005
Lokalizacja: UK
Wiek: 1

Postprzez GOLAB Tomasz » Śr, 9 lip 2008, 14:26

A ja myślałem że masz monitor powieszony, i masz biurko na podłączone do siłowników które obracają nim :lol:

[ Dodano: Czw Lip 10, 2008 17:25 ]
No i to jest raczej na 99 % pewne że startuje Clio :)
Czasy mam lepsze, mimo iż odczuwam że jest mniej stabilne.

Co do nawrotów, to jak dla mnie łatwiej jest na okrągło jechać :)
Przy takiej jeździe na nawrotach na arbrozie mam 1:08 :D
Jeszcze troche i będe miał 1:07 i będzie git :P
Lepiej mówić mało i głupio, niż dużo i też głupio.
Avatar użytkownika
GOLAB Tomasz
 
Posty: 196
Dołączył(a): 30 maja 2008
Lokalizacja: Limanowa
Wiek: 0

Postprzez BOGDANOWICZ Jurek » N, 13 lip 2008, 17:08

pytanko: moze mi ktos powiedziec jakim cudem potraficie osiagnac na verte na 1 splicie 1.47 ?? :przebij mur: ja juz probowalem WSZYSTKICH technik jakie mi przyszly do glowy, wczesnie reczny, pozno reczny, szybkie wejscie, powolne wejscie, duzo i malo gazu, ale z wielkiem bolem robie 1.49 :/ moglby ktos moze poslac repa na rbrczech jak udalo mu sie tam zrobic 1.47 ?? :( ja juz nie mam sil :/
BOGDANOWICZ Jurek
 
Posty: 2646
Dołączył(a): 25 stycznia 2008
Lokalizacja: Vienna
Wiek: 17

Postprzez Przemek Wrobel » N, 13 lip 2008, 17:43

BOGDANOWICZ Jurek napisał(a):pytanko: moze mi ktos powiedziec jakim cudem potraficie osiagnac na verte na 1 splicie 1.47 ?? :przebij mur: ja juz probowalem WSZYSTKICH technik jakie mi przyszly do glowy, wczesnie reczny, pozno reczny, szybkie wejscie, powolne wejscie, duzo i malo gazu, ale z wielkiem bolem robie 1.49 :/ moglby ktos moze poslac repa na rbrczech jak udalo mu sie tam zrobic 1.47 ?? :( ja juz nie mam sil :/


Ja tam 1.47.xx robię jak bezbłędnie pojadę, jak jakiś mały błąd to 1.48.xx A co do tego jak to się robi to technika pokonywania nawrotów, dobre wejście, utrzymać prędkość w nawrocie i wyjście jak najlepsze, a i trzeba trafiać z dohamowaniem bo bez tego nie będzie czasu dobrego. :)
Polub nas na Facebooku: https://www.facebook.com/CFRallyTeam
Przemek Wrobel
 
Posty: 2204
Dołączył(a): 10 stycznia 2007
Lokalizacja: Z Warszawy
Wiek: 0

Postprzez BOGDANOWICZ Jurek » N, 13 lip 2008, 18:16

Przemek Wrobel napisał(a):
BOGDANOWICZ Jurek napisał(a):pytanko: moze mi ktos powiedziec jakim cudem potraficie osiagnac na verte na 1 splicie 1.47 ?? :przebij mur: ja juz probowalem WSZYSTKICH technik jakie mi przyszly do glowy, wczesnie reczny, pozno reczny, szybkie wejscie, powolne wejscie, duzo i malo gazu, ale z wielkiem bolem robie 1.49 :/ moglby ktos moze poslac repa na rbrczech jak udalo mu sie tam zrobic 1.47 ?? :( ja juz nie mam sil :/


Ja tam 1.47.xx robię jak bezbłędnie pojadę, jak jakiś mały błąd to 1.48.xx A co do tego jak to się robi to technika pokonywania nawrotów, dobre wejście, utrzymać prędkość w nawrocie i wyjście jak najlepsze, a i trzeba trafiać z dohamowaniem bo bez tego nie będzie czasu dobrego. :)


moze mala wskazowka jaka predkosc, bieg, kiedy i jak :)
ps hamulce mam na 8500 przod i 2500 tyl
BOGDANOWICZ Jurek
 
Posty: 2646
Dołączył(a): 25 stycznia 2008
Lokalizacja: Vienna
Wiek: 17

Postprzez Racer D » N, 13 lip 2008, 18:59

Zauważyłem tez taki zły nawyk u siebie, jesli mówimy o ręcznym, że zaciagałem go równo z obrotem kierownicy lub nawet minimamalnie po. Mało osób podczas jazdy zwraca szczególną uwagę na to bo jednocześnie trzeba zbić bieg, hamować a kolejność ta jest super ważna żeby obrócić szybko auto. Najpierw kierownica potem rękaw. Najlepiej to postestować na J.V. pod góre, dojechać od zewnętrznej do środka zakrętu (np lewego) lewe koło minimalnie na trawie, kiera w prawo i lekko podciąć. Bardzo szybko się przejeżdża nawrót. Ogromna różnica.
The proud memeber of:
R-EVOLUTION RALLY TEAM
Avatar użytkownika
Racer D
Moderator, ZSS
 
Posty: 2049
Dołączył(a): 11 lipca 2007
Lokalizacja: Wrocław/Boca Raton USA
Wiek: 33

Postprzez GWIZDZ Marcin » N, 13 lip 2008, 20:02

Tak samo reczny sie ciagnie po skrecie kierownica , a nie przed lub rownoczesnie :)
I kolejna idzie zima , a Subaru ciągle nima..
Avatar użytkownika
GWIZDZ Marcin
 
Posty: 2591
Dołączył(a): 01 maja 2007
Lokalizacja: Skawinki
Wiek: 25

Postprzez BOGDANOWICZ Jurek » Wt, 15 lip 2008, 17:30

Ja mam juz dosc i wyslalem repy z mojego kolejnego nieudolnego przejazdu na verte, niech je ktos obejrzy i powie co tu zle robie :/
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... btn=Hledej pozycja 2
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... btn=Hledej pozycja 1

[ Dodano: Wto Lip 15, 2008 17:31 ]
aa clio na slocie 02

[ Dodano: Wto Lip 15, 2008 17:33 ]
i tutaj taki programik ktorym mozna podejrzec jak operuje sie gazem, hamulcem recznym i kierownica :) http://pl.youtube.com/watch?v=-RX1fWu9QKQ
BOGDANOWICZ Jurek
 
Posty: 2646
Dołączył(a): 25 stycznia 2008
Lokalizacja: Vienna
Wiek: 17

Postprzez TALAGA Wojciech » Śr, 16 lip 2008, 09:10

Jurek nie mozesz byc wszedzie najszybszy,sam sie ucz :D
Avatar użytkownika
TALAGA Wojciech
 
Posty: 2182
Dołączył(a): 16 stycznia 2006
Lokalizacja: Krzyszkowice/k. Myślenic
Wiek: 29

Postprzez CEBULSKI Kuba » Śr, 16 lip 2008, 10:49

Ja mam takie pytanie co i jak zmienić żeby S1600 tak przodem nie wyjeżdżało? Gdzieś miałem jakiegoś seta i trzymał się jak przyklejony w nawrotach, a teraz na deafult to czy punto czy swift to wszytko tak mi wyjeżdża...
Avatar użytkownika
CEBULSKI Kuba
Moderator, ZSS
 
Posty: 708
Dołączył(a): 02 grudnia 2006
Lokalizacja: Ostroszowice
Wiek: 25

Postprzez STENER Paweł » Pt, 18 lip 2008, 17:38

A ja mam jeszcze pytanie co do lewej nogi. Jak często ją używacie, na jakich zakrętach i czy opłaca sie ją używac??
Obrazek
STENER Paweł
E-R Team
 
Posty: 1074
Dołączył(a): 31 marca 2007
Wiek: 1

Postprzez Latające warzywo » Pt, 18 lip 2008, 17:46

Oczywiście, że się opłaca. Jeśli chcesz jechać szybko to tylko z lewą nogą.Ja w s1600 używam dość intensywnie (chyba aż za dużo), w S2000 jeszcze więcej. Jak często to zależy od seta: Jeśli są mocne hamulce to rzadziej, jeśli słabsze bardzo często, zakręty 3-6 ;)
Avatar użytkownika
Latające warzywo
 
Posty: 1132
Dołączył(a): 25 października 2005
Lokalizacja: Wałbrzych
Wiek: 0

Postprzez STENER Paweł » Pt, 18 lip 2008, 19:27

OK, dzięki za porade.
Obrazek
STENER Paweł
E-R Team
 
Posty: 1074
Dołączył(a): 31 marca 2007
Wiek: 1

Postprzez SZLEZAK Lukasz » Pt, 18 lip 2008, 20:28

Szczegolnie na mokrym asfalcie lewa noga to wrecz obowiazek. Bez lewej nogi w zakretach przod nie ma zadnej trakcji (przod jest odciazony podczas przyspieszania) i wyjezdzasz przodem nawet na lekkich zakretach. tylko uwazaj bo wtedy bardziej nadsterowne auto jest, i nie dus lewa auta. Po prostu trenuj :)
Avatar użytkownika
SZLEZAK Lukasz
 
Posty: 1088
Dołączył(a): 27 marca 2007

Postprzez BOGDANOWICZ Jurek » Pt, 18 lip 2008, 21:19

a lewa noga jest mi tez bardzo pomocna w ciasniejszych zakretach typu lewa 90 w polowie arbuza, zeby skladac troche w zakrecie tyl auta :)
BOGDANOWICZ Jurek
 
Posty: 2646
Dołączył(a): 25 stycznia 2008
Lokalizacja: Vienna
Wiek: 17

Następna strona

Powrót do Richard Burns Rally

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron