Zmień rozmiar tekstu  

Setup - wszystko na temat ustawień

Wszystko na temat Richard Burns Rally

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez Marcin Marciniec » Wt, 22 kwi 2014, 23:51

Jeżeli często się to zdarza to proponuję niewielkie podwyższenie tej "długości kolumny" i utwardzenie sprężyn ale też o nie wiadomo ile bo się będzie autko jak ta piłeczka biała mała odbijać(nie ta od golfa :P ). A z innych rzeczy to może nie hamować zbyt mocno :D skoro to ma rodzić problemy :P
Avatar użytkownika
Marcin Marciniec
 
Posty: 717
Dołączył(a): 12 lutego 2014
Lokalizacja: Gnojnica Wola
Wiek: 21

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez RUDZINSKI Pawel » Śr, 23 kwi 2014, 00:21

nie hamowac wgl! albo sie uda, albo nie :lol:
Obrazek
Avatar użytkownika
RUDZINSKI Pawel
Moderator, ZSS
 
Posty: 3043
Dołączył(a): 09 sierpnia 2007
Lokalizacja: Warszawa/Kraków
Wiek: 26

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez SNAJ Per » Śr, 23 kwi 2014, 09:10

Ech, dofffcipaski...

Generalnie każde z powyższych rozwiązań eliminuje problem (może poza samotnym utwardzeniem sprężyn), zastanawiam się tylko, które najbardziej upośledza trakcję. Niestety nie jestem w stanie śmignąć 10x odcinka po każdej z w/w zmian, żeby obadać różnicę w czasach.

A hamuję i tak mało. Mniej się już nie da. :P
if in doubt, flat out!
Avatar użytkownika
SNAJ Per
E-R Team, ZSS
 
Posty: 5185
Dołączył(a): 08 grudnia 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez Marcin Marciniec » Śr, 23 kwi 2014, 14:29

IMO to co Janek napisał jest raczej mniej "inwazyjne" ;)
Avatar użytkownika
Marcin Marciniec
 
Posty: 717
Dołączył(a): 12 lutego 2014
Lokalizacja: Gnojnica Wola
Wiek: 21

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez KAPICA Wojciech » Śr, 7 maja 2014, 09:03

Czy jest ktoś w posiadaniu setupów do Imprezy WRC 00?
Avatar użytkownika
KAPICA Wojciech
 
Posty: 33
Dołączył(a): 09 kwietnia 2009
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 24

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez SNAJ Per » Śr, 7 maja 2014, 09:10

Podeślę wieczorem do bazy setupów moje zeszłoroczne.
if in doubt, flat out!
Avatar użytkownika
SNAJ Per
E-R Team, ZSS
 
Posty: 5185
Dołączył(a): 08 grudnia 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37

Re: Odp: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez Michał JAROS » Śr, 7 maja 2014, 09:41

Będe czekać i wrzuce jak najszybciej będę mógł. Wrzuć jeszcze do innych autek jak chcesz :D
Bo w życiu są rzeczy ważne, w ch*j ważne i rajdy samochodowe.
Avatar użytkownika
Michał JAROS
 
Posty: 938
Dołączył(a): 24 września 2010
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wiek: 21

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez KAPICA Wojciech » Śr, 7 maja 2014, 23:12

SNAJ Per napisał(a):Podeślę wieczorem do bazy setupów moje zeszłoroczne.

Był bym bardzo wdzięczny :)
Avatar użytkownika
KAPICA Wojciech
 
Posty: 33
Dołączył(a): 09 kwietnia 2009
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 24

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez SNAJ Per » Cz, 8 maja 2014, 08:37

Damn, wyleciało mi ze łba. Spróbuję dzisiaj. :unsure:
if in doubt, flat out!
Avatar użytkownika
SNAJ Per
E-R Team, ZSS
 
Posty: 5185
Dołączył(a): 08 grudnia 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez SNAJ Per » Cz, 8 maja 2014, 21:09

Sety wysłane, teraz molestuj Michała, żeby je schomikował. ;)
if in doubt, flat out!
Avatar użytkownika
SNAJ Per
E-R Team, ZSS
 
Posty: 5185
Dołączył(a): 08 grudnia 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez Michał JAROS » Cz, 8 maja 2014, 21:42

Parafrazując... Baza setupów została zaktualizowana (dziękuje pani Krystynko za przeczytanie ;) ).
Sety do pobrania o tutaj: http://chomikuj.pl/RBRMOTORSPORT

336 setów do 52 aut. Dosyłajcie jeszcze, nigdy za mało pomimo tego, że ręcznie muszę je wklepywać :D
Bo w życiu są rzeczy ważne, w ch*j ważne i rajdy samochodowe.
Avatar użytkownika
Michał JAROS
 
Posty: 938
Dołączył(a): 24 września 2010
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wiek: 21

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez KAPICA Wojciech » Śr, 14 maja 2014, 18:56

SNAJ Per napisał(a):Sety wysłane, teraz molestuj Michała, żeby je schomikował. ;)
Dzięki :)
Avatar użytkownika
KAPICA Wojciech
 
Posty: 33
Dołączył(a): 09 kwietnia 2009
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 24

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez Chrascina Mariusz » Śr, 14 maja 2014, 21:10

Pytanko,te wszystkie sety to Waszego wykonania?bo 90%to podpisane tak samo,czy poprostu otrzymane sety musicie tak podpisywac?są wyjątki m.in. Snaj Per))
##WHEEL STAND PRO VRT / CAMILOEXPRESS##
Avatar użytkownika
Chrascina Mariusz
 
Posty: 301
Dołączył(a): 03 lutego 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Wiek: 32

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez Michał JAROS » Śr, 14 maja 2014, 22:44

Mariusz, zbytnio nie rozumiem?
Jak na samym nagłówku jest napisane:
UWAGA! Baza setupów powstała poprzez gromadzenie ustawień przez kierowców, którzy
wykonywali je sami lub pobierali je z forum E-RAJDY.PL oraz powtórek umieszczonych
na serwerze rbr.onlineracing.cz, które są dostępne publicznie!
Setup'y są skatalogowane są nickami, zarejestrowanych na RBR Czech, kierowców by łatwiej
było odnaleźć Ci ustawienie pasujące pod Twój styl jazdy.


Każdy kierowca ma ustawienia zrobione/dobrane pod siebie. Katalogując je po nickach, ludzi od których je dostałem, jest jak najbardziej przejrzyste. Jeśli raz Ci sety od kogoś przypasują to najpewniej będą Ci pasować setupy do innych aut od tego kierowcy.
A to, że ja czy Piotr Banaszek te sety kolekcjonujemy w "prywatnych biblioteczkach" to postanowiliśmy je udostępnić innym. Ponad 2/3 setów to właśnie te podesłane przeze mnie i Piotrka, wynika to z tego, że ludzie niechętnie jakoś chcą się podzielić swoimi nastawami pomimo tego, że ten temat głównie sprowadza się do próśb o nie. :)
Bo w życiu są rzeczy ważne, w ch*j ważne i rajdy samochodowe.
Avatar użytkownika
Michał JAROS
 
Posty: 938
Dołączył(a): 24 września 2010
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wiek: 21

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez Chrascina Mariusz » Cz, 15 maja 2014, 06:50

Zrozumiałem,wazne wogóle,ze ktos ma chęc robienia takiej bazy,tez podesle to co mam,pozdrawiam.
##WHEEL STAND PRO VRT / CAMILOEXPRESS##
Avatar użytkownika
Chrascina Mariusz
 
Posty: 301
Dołączył(a): 03 lutego 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Wiek: 32

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez ZARYCHTA Daniel » Śr, 21 maja 2014, 08:30

Ja chętnie bym udostępnił, ale jeszcze w życiu setupu nie zrobilem. Jeżdżę tylko na setach z repow lub przyslanych przez kolegów. Moralne jest podrzucanie czyichs setow? Jak uważacie?

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
ZARYCHTA Daniel
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 09 czerwca 2009
Wiek: 25

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez SNAJ Per » Śr, 21 maja 2014, 08:51

Ja dostałeś seta "tylko dla siebie", to nie. Jak wyciągnąłeś z ogólnodostępnych źródeł - np. repy - to nie widzę przeszkód.
if in doubt, flat out!
Avatar użytkownika
SNAJ Per
E-R Team, ZSS
 
Posty: 5185
Dołączył(a): 08 grudnia 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez BUCZEK Lukas » Śr, 21 maja 2014, 09:02

Danielu, skoro juz ktos sie podzielil z Toba tym setem, to chyba nie mial w zamiarze go "chomikowac" tylko dla siebie bo juz go przeciez udostepnil ;-) No chyba , ze przy udostepnieniu zastrzegl sobie, aby nie przekazywac go dalej. Osobiscie nie wiem, dlaczego ktos mialby zastrzegac przekazywanie setow dalej. W imie czego?

Moze moj punkt widzenia jest bledny, ale ja patrze na to w lekki sposob:

"Podziel sie setem, bo nie kazdy (zwlaszcza nowi) sa w stanie "uglaskac" czyt, ustawic odpowiednio auto. Dzieki temu moze sie nie zniecheca , do i tak juz wystarczajaco wymagajacego symulatora."

Z drugiej strony, zakladajac, iz wszyscy maja dostep do tego samego seta, wyszloby kto , jak dobrym jest drajwerem.

Dla mnie to jest pytanie z typu:
"Czy majac 20 kompletow nowych felg z oponami nie pozyczylbys konkurentowi na ostatnim odcinku rajdowym jednego zestawu, kiedy poprosilby Cie o pomoc?"

Tutaj kazdy musi odpowiedziec sobie sam na to pytanie :spoko:
Avatar użytkownika
BUCZEK Lukas
E-R Team, ZSS
 
Posty: 1526
Dołączył(a): 14 stycznia 2010
Lokalizacja: przed kompem :-)
Wiek: 99

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez ZARYCHTA Daniel » Cz, 22 maja 2014, 11:39

Bardziej miałem na myśli sety z repow. Czy nie będzie potem pretensji..


Bo jak sie ma od kogoś wprost to sprawa jasna. Jeśli będzie ten ktoś udostępnić to zrobi to sam :-)

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
ZARYCHTA Daniel
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 09 czerwca 2009
Wiek: 25

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez BUCZEK Lukas » Cz, 22 maja 2014, 13:06

Z repow powiadasz....

... to tym bardziej nie powinno byc problemu. Kazdy, kto posiada setup-extractor moze sobie z repa wyciagnac dany set. Skoro repy sa ogolniedostepne to tak, jakbys juz mial tego seta ;-)
Avatar użytkownika
BUCZEK Lukas
E-R Team, ZSS
 
Posty: 1526
Dołączył(a): 14 stycznia 2010
Lokalizacja: przed kompem :-)
Wiek: 99

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez SNAJ Per » Cz, 22 maja 2014, 13:47

Nawet Notepad wystarczy. :P
if in doubt, flat out!
Avatar użytkownika
SNAJ Per
E-R Team, ZSS
 
Posty: 5185
Dołączył(a): 08 grudnia 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez ZARYCHTA Daniel » Pt, 23 maja 2014, 14:24

No to z czystym sumieniem podrzucę coś tam Michalowi w wolnej chwili :-)

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka
ZARYCHTA Daniel
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 09 czerwca 2009
Wiek: 25

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez pichura95 » Cz, 12 cze 2014, 17:49

witam chciałbym aby ktoś wytłumaczył mi krok po kroku jak zrobić setup na asfalt do Ford Fiesta Mk.VI S2000 co i jak poustawiać aby auto trzymało sie drogi :) z góry bardzo dziękuje :)
pichura95
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 kwietnia 2013
Wiek: 18

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez Michal CZERNICKI » Pt, 13 cze 2014, 10:45

Avatar użytkownika
Michal CZERNICKI
 
Posty: 791
Dołączył(a): 30 kwietnia 2007
Lokalizacja: Świdnica
Wiek: 25

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez pichura95 » Pt, 13 cze 2014, 15:13

Dzieki Michał :D
pichura95
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 kwietnia 2013
Wiek: 18

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez Voron » Cz, 19 cze 2014, 10:09

Witam.Mam podobny dylemat z setupami co mój "przedmówca",z tą różnicą że przeczytałem wspomniany poradnik kolegi Adriana już przed sezonem, zastosowałem wymienione tam założenia "podpierając" się nawet wygrzebanym tu na forum plikiem PDF o mechanice gry. W rezultacie moje czasy (trenując,czyli bez stresu) są o 30-60 sekund gorsze od najlepszych zawodników jakie uzyskują Oni i to podczas rajdu!!. Oczywiście próbowałem jechać szybciej na łukach,mniej i później hamując,czy też innym stylem,ale kończyło się to odpowiednio; rowami,spinami i innymi akrobacjami.Ściągnąłem również kilka setupów z podanego gdzieś wyżej chomika,lecz po wczytaniu różnica wartości jest kolosalna a wręcz powiedziałbym odwrotna do tego co wynikało z wypowiedzi Adriana i autorów samego ryśka.Stąd też moja gorąca prośba do kolegów startujących w S1600 o podesłanie mi w miarę rzetelnego setupa na asfalt,abym mógł od czegoś w ogóle zacząć,bowiem że się tak wyrażę,nie można wygrać "Tour de France" jadąc Wigry 3. I nie chodzi tu o brak treningu czy przygotowania fizycznego,. Jest to po prostu awykonalne. Mając sprawdzony set, nadmiar sekund mogę upatrywać wówczas w innych opcjach,np. kalibracji kierownicy,własnej ułomności itd.
P.S. I jeszcze jedno małe pytanko odnośnie S1600, czy startując w zawodach Wasze auto jest przypisane do slotu2 ( tam gdzie orginalnie jest MG ) ? czy jest to sprawa mało istotna ? Zauważyłem jednakże iż w slocie2 występują inne wartości dla ustawień np. sprężyn (można znaczne bardziej utwardzić auto) albo nawet inne opcje tak jak w przypadku dyfrów (jest podświetlony tylko jeden,tak jak w zasadzie być powinno)
Voron
 
Posty: 27
Dołączył(a): 30 kwietnia 2012
Wiek: 37

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez NIERODA Arkadiusz » Cz, 19 cze 2014, 12:07

Moim zdaniem 30-60 sekund nie nadrobisz setupem. Powiem więcej, z mojego punktu widzenia nie ma na to szans. Pooglądaj onboardy, popatrz, że najlepsi idą pełnym ogniem tam, gdzie do niedawna wydawało mi się że nie ma szans przejść bez odjęcia czy z lekkim depnięciem hebla.
Trening, trening i jeszcze raz trening. Załóżmy że oes ma 100 zakrętów. Jakiś kosmita zawsze później zahamuje, zawsze trochę bardziej przytnie, wcześniej na wyjściu doda gazu, wykorzysta całą szerokośc drogi. Tym sposobem na każdym zakręcie urwie jakieś dziesiątki sekundy, do tego lepsze wyjście da mu na prostych kolejne dziesiąte s. Mnożąc to razy te 100 zakrętów robi się kilkadziesiąt sekund.
Co do meritum. Ja bym Ci radził wybrać auto które lubisz, które Ci się podoba albo które jest pancerne(Corsa-polecam), tak, żeby jazda nim dawała fun a nie mękę. Do tego wybierz sobie jakiś stabilny setup, żeby auto nie latało po całej drodze, żeby jechało się nim w miarę spokojnie. Wtedy jeździj i jeździj, za każdym razem zbliżając się do limitu. W końcu opanujesz hamowanie w punkt, czyste przejechanie zakrętu i wyjście max do zewnętrznej. Urwiesz trochę tu, trochę tam i z 30-60 s zrobi się 10-25 sekund. Sam setup powiedziałbym że bardziej daje pewność w jeździe, owszem, dobry sprawi że będziesz szybszy w zakrętach ale o wiele więcej nadrobisz swoją techniką, a ją uważam że lepiej szlifować na stabilnym aucie(setupy na max przyczepność z reguły są nerwowe).
Rookie Rally Team
Avatar użytkownika
NIERODA Arkadiusz
 
Posty: 230
Dołączył(a): 16 stycznia 2013
Lokalizacja: Rzeszów/Pstrągowa
Wiek: 20

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez Jan Wygachiewicz » Cz, 19 cze 2014, 20:55

Ja do tekstu Arka dopowiem tyle, testy Rajd Karkonoski: jakiś tam czas, testy po Karkonoskim malutkie zmiany w ustawieniach, bach, 5 sek lepszy czas, także setup w jakimś stopniu też robi robotę, i to jest takie 2/3 wyniku całościowego po kilku odcinkach rajdu. To moje personalne zdanie, nikt nie musi się z nim zgadzać ;-))
Avatar użytkownika
Jan Wygachiewicz
 
Posty: 601
Dołączył(a): 30 listopada 2011
Lokalizacja: Świdnica
Wiek: 16

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez Michał JAROS » Cz, 19 cze 2014, 21:11

Ale taka jest prawda. Na secie można (z domyślego zmiana w ideał) urwać nawet i 10 sekund. Ale jeśli strata wynosi tak jak w przypadku Vorona to przyczyny są 3:
1.Brak umiejętności szybkiego prowadzenia furmanki (odpowiednia linia, punkty hamowań, wyczucie bryły i piórkowej wagi auta)
2.Brak znajomości tras
3.Brak jechania w pełni na opis.

Taka jest moja opinia bo sam zaliczam się do tych 3 punktów więc wiem co mówię :D
Bo w życiu są rzeczy ważne, w ch*j ważne i rajdy samochodowe.
Avatar użytkownika
Michał JAROS
 
Posty: 938
Dołączył(a): 24 września 2010
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wiek: 21

Re: Setup - wszystko na temat ustawień

Postprzez Voron » Cz, 19 cze 2014, 21:19

Dzięki Arek. :spoko: Jakiś "stabilny" setup ? ;) ,mimo wszystko :P A i co z tym "slotem2" ? Jest to niezbędna opcja do startów w S1600,aby fizyka danego auta się sprawdzała? Czy jest to sprawa wolnego wyboru ? a fizyka przypisana do danego auta i sciągnięta z czeskiej strony współgra z każdym slotem ?
Voron
 
Posty: 27
Dołączył(a): 30 kwietnia 2012
Wiek: 37

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Richard Burns Rally

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości